top of page

דוקטור, כואב לי הזנב מאמר זה פרסם במגזין חג הפסח - " עשרת הטובים" -מעריב

עודכן: 10 בספט׳ 2019

בניו הרוחניים של דוקטור דוליטל לא יוצאים למסעות באפריקה עם קוף צמוד ותוכי על הכתף.

אבל כמו רופא החיות האגדי, הם יודעים היטב מה מטריד את הכלבים והחתולים שמגיעים אליהם למרפאה. רובם בחרו במקצוע בגלל אהבתם לבעלי חיים (אף שגם הפרנסה לא רעה) * ואם הפציינטים שלהם היו יודעים לדבר, בוודאי היו ממליצים עליהם בחום.

הם לא נהנים מההילה של הרופאים המטפלים בהולכים על שתיים, ומעולם לא הצליחו לחדור כמותם לרשימת המקצועות המועדפים של האם היהודייה. אבל העבודה שלהם קשה ותובענית לא פחות, ובמובנים מסוימים אף יותר. הפציינטים שלהם לא מריחים מי יודע מה, הם לא יודעים לספר מה כואב להם, ולא תמיד מסוגלים לשבת בשקט - שלא לדבר על לשתף פעולה-כשבודקים אותם. לא יעזור להבטיח להם מדבקה אם יהיו טובים, והמהדרין שבהם מגיבים על נעיצת מחט או מדחום בנשיכה או שריטה זבת דם. הבעלים שלהם, לעומת זאת, לא פחות היסטריים מהורים לילד חולה.

ממשיכיו של דוקטור דוליטל לא יוצאים למסעות באפריקה עם דב-דב והתוכי פולינזיה. הם עוסקים בשגרת החיסונים והתילועיםשל חיות המחמד, אבל גם בניתוחי גפיים מרוסקות, בתפירת פצעי נשיכות,בטיפול בהרעלות ובמגוון רחב של מחלות המשותפות לנו ולחיות, כמו מחלות לב, סוכרת, דלקות מפרקים, מחלות עור, סרטן ועוד. הם צריכים להתמודד עם מראות של בעלי חיים שנדרסו, עברו התעללות או נמצאו ברחוב חולים ומזי רעב. לא פעם הם נאלצים לחרוץ גורלות לחיים או למוות.


הם בחרו במקצוע הזה בעיקר (יש לקוות) מפני שהם אוהבים בעלי חיים, ולא רק מפני שבהיעדר קופות חולים לחיות, וטרינריה היא עסק מכניס למדי. חלקם פתחו בשנים האחרונות בתי חולים של ממש, עם חדרי ניתוח ואשפוז, ציוד הדמיה, מעבדות משוכללות ומה לא. במרפאה כזו לא תמצאו בהכרח את הווטרינר ששמו מתנוסס עליה, מכיוון שהצוות הוא גדול, וגם לזה יש יתרונות. כשבוחרים וטרינר, לפעמים בוחרים את המרפאה. מובן שעדיין יש וטרינרים רבים, ובהם מצוינים ומסורים, המנהלים מרפאות קטנות ומינימליסטיות ונעזרים רק בסייעת.

להלן רשימת עשרת הווטרינרים הטובים בישראל, לפי אזורים בארץ (מצפון לדרום). הרשימה כוללת אך ורק וטרינרים המתמחים בחיות מחמד, ולא כללנו בה כאלה המתמחים בעיקר בחיות משק.

קריית - ביאליק ואזור הגליל

ד"ר עמיאל וד"ר זרצקי למדו רפואה וטרינרית באוניברסיטה העברית. בשנת 1995 הם הקימו את רשת המרפאות, שבה פועל כיום צוות של חמישה וטרינרים. היתרון במרפאות הוא צוות הרופאים הגדול, המאפשר התייעצויות ומתן פתרון במקרים מסובכים, וההתמקצעות הספציפית של כל אחד מהרופאים בנושא ייחודי, כמו כירורגיה, אורתופדיה, רפואת חירום, רפואה פנימית, רפואת חתולים, רפואת כלבי עבודה והדמיה. המרפאות ערוכות לתת מענה 24 שעות ביממה וכוללות חדר ניתוח, מעבדה, מכשור הדמיה, רנטגן, אנדוסקופ, אולטרסאונד, אשפוז ובנק דם. במרפאות מטופלות לא אחת חיות נטושות.עמיאל וזרצקי ידועים בצפון כמקצועיים ומהימנים. מרכז רפואי וטרינרי בקריית-ביאליק ומרפאות נוספות בשבי-ציון ומצפה עדי.

טלפונים: 04-8703773.

לתמונות של dacry הקיפודה וכוכבת אינסטגרם היכנסו לקישור.


16 צפיות0 תגובות
bottom of page